duminică, 22 februarie 2009

Munca in agricultura

Allah Preainaltul descrie in Nobilul Coran procesele care au loc in natura si care stau la baza agriculturii : cum apa este trimisa pe pamant si cum ea strabate toate zonele, fertilizand terenurile si pregatindu-le pentru cultivare; cum vantul joaca si el un rol important in raspandirea semintelor si cum semanaturile se dezvolta.
"Iar pamantul l-a facut intins pentru vietati,
Pe el sunt fructe si palmieri cu ciorchini inveliti
Si granele cu paie si ierburile mirositoare.
Asadar, pe care dintre binefacerile Domnului vostru le tagaduiti ?" (surat Ar-Rahman 55 : 10-13)
Acest verset, alaturi de altele, demonstreaza suportul pentru munca agricola.

"Si Allah v-a facut voua pamantul ca un covor,
Pentru ca voi sa umblati pe el, pe carari largi !" (surat Nuh 71 : 19-20)

"Atunci sa cugete omul la hrana sa [ca sa vada cum a ajuns la el] ! ...
Noi am varsat apa din belsug,
Apoi am crapat pamantul, despicandu-l,
Si am facut sa creasca pe el grane,
Vita de vie si legume " (surat ’Abasa 80 : 24-28)

"Iar pamantul l-am intins Noi si am aruncat pe el muntii neclintiti si am lasat sa creasca de toate cu masura cumpanita.
Si v-am dat Noi voua pe el [pe pamant] cele de trebuinta pentru trai, ca si pentru aceia pe care voi nu-i hraniti.
Si nu sunt lucruri ale caror hambare sa nu se afle la Noi si pe care Noi sa nu le trimitem cu masura anumita.
Si Noi trimitem vanturile manoase si trimitem apa din cer pe care v-o dam de baut, insa voi nu o puteti strange." (surat Al-Hijr 15 : 19-22)

De asemenea, Al Qaradawi a mentionat si urmatoarea relatare in sprijinul acestei activitati :
Mesagerul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra lui !) a spus : „Nu exista niciunul dintre voi care sa planteze un copac sau care sa sadeasca o samanta si din care daca mananca un om sau un animal sa nu i se prescrie ca o fapta caritabila care va fi rasplatita.” (sahih Bukhari)

1 comentarii:

Mariyah spunea...

mashallah, mi-a placut articolul

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Snow Effect